- bordtekening,
- didactische powerpoint,
- stagewerkplan,
- lesbrief;
Iedereen kreeg een voor de door jou te ontwerpen lesbrief toegewezen. Ik kreeg 'een handig ding', wat me al snel aan toegepaste vormgeving deed denken. Mijn uitwerking:




(klik op het plaatje voor groter beeld)
In de lesbrief moesten de volgende punten aan de orde komen:
1. Titel, of omschrijf het thema, onderwerp, opdracht, bijvoorbeeld: De dierentuin.
2. Toelichting bij de opdracht, ofwel een korte introductie op de opdracht.
3. Voor wie? Bijvoorbeeld vmbo eerstejaars.
4. Didactische werkvorm. Individueel of bijvoorbeeld een groepsopdracht.
5. Materialen/gereedschappen. Dit moet je bij je hebben of heb je nodig om de opdracht te kunnen maken.
6. Technieken (plaatjes/tekeningen mogen maar geïntegreerd in de tekst): tekenen stempelen, zagen lijmen, spijkeren, solderen.
7. Stukje theorie met aandacht voor enkele namen en begrippen.
8. Werkwijze/werkplan (bijvoorbeeld 4 weken); zo pak je de opdracht aan.
9. Huiswerkopdrachten; indien nodig.
10. Wat leer je met deze opdracht? Altijd de leerling duidelijk maken wat hij leert.
11. Evaluatiecriteria (minimaal 4); hier wordt op gelet bij het geven van het punt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten